• Akcie školy

• Rozlúčka s deviatakmi

28. 6. 2019

Dnes ste tu poslednýkrát stáli

štúdium v základnej škole zanechali,

so všetkými sa rozlúčili.

Slza v oku sa mnohým z vás zaleskla

školská hymna pre vás poslednýkrát zaznela.

Nech sa vám v novej škole aj v živote darí,

aby ste sa vždy len dobre mali,

aby ste na časy strávené v základnej škole

s láskou dlho spomínali.

• Ocenenie pre premiantku školy

28. 6. 2019

V rámci projektu mesta Košice "Mesto Košice deťom" sú každý rok pred záverom školského roka oceňovaní z úrovne primátora mesta najlepší žiaci  základných škôl, základných umeleckých škôl a centra voľného času. Tohto roku sa konal už 14. ročník oceňovania úspech žiakov a žiačka našej školy sa dostala spomedzi všetkých návrhov medzi ocenených žiakov. V CVČ Domino si ocenenie, ďakovný list a vecné ceny, prevzala i žiačka našej školy  Noémi Orbanová z IX.B.

Noémi je žiačkou, ktorá sa zapájala do mnohých súťaží v rôznych oblastiach, bola nápomocná a ochotná pomôcť i pri rôznych školských aktivitách a podujatiach. Je kamarátska, dosahuje výborné výchovno-vzdelávacie výsledky a v kolektíve je obľúbená.

Srdečne Noémi blahoželáme a tešíme sa na ďalších premiantov našej školy.

• Mňamkáči a ich kuchtenie

27. 6. 2019

Naši šikovní MŇAMKÁČI v II. polroku opäť kuchtili, piekli a pripravovali samé dobroty. Tentokrát to boli rôzne sladké dezerty, zdravé zvieratká, jablkové chipsy, nátierky a zmrzliny z ovocia. V jarnom období sme si pochutnali na piškótových kuriatkach, zajačikoch, kokosových hniezdach a nielen vonku, ale aj na našich tanieroch rozkvitli kvety „na zjedenie“. V závere počas letných dní nechýbalo ani pozvanie na zmrzlinu. Tešíme sa opäť v novom školskom roku. Domňamkáčania priatelia😊!

• Úspech v programovacej súťaži

V tomto školskom roku sa niektorí žiaci a učitelia našej školy zapojili do súťaže "Učte informatiku inak a vyhrajte" cez portál code.org. Vďaka bystrým hlavičkám, programovacím schopnostiam a najmä húževnatej dlhodobej práci nielen na hodinách informatiky, ale u niektorých aj doma, naša škola získala sadu 15 Micro:bitov. Tie nám spestria hodiny informatiky a urobia z programovania "niečo hmatateľné". Zaslúžilo sa o to 92 žiakov. Veľká vďaka!

• Kaderníčky v ŠKD

27. 6. 2019

V. oddelenie ŠKD sa posledné dni zmenil na kadernícky salón. Dievčatá sa česali, vytvárali rôzne stylingové kreácie na hlave, okúsili aj jemný make-up. Nádherné účesy a jemná vizáž sa babám veľmi páčili.

• Letná športová olympiáda I. stupňa

24. 6. 2019

Prvý deň posledného týždňa v tomto školskom roku patril 2. ročníku letnej športovej olympiády pre žiakov 1. - 4. ročníka.  Žiaci si svoju vytrvaloť a športové zručnosti zmerali v deviatich disciplínach.  Víťazmi sa stali všetci zúčastnení žiaci. Odmenou im okrem dobrého pocitu bola aj medaila a darčeková taška s prekvapením.  Touto cestou sa preto chceme poďakovať sponzorom - Daffer, p. Csorba, Združeniu rodičov pri ZŠ Gemerská 2 a pedagogickým zamestnancom, ktorí boli nápomocní pri organizácii i disciplínach.

O rok sa tešíme opäť, na 3. ročníku našej letnej športovej olympiády.

• Gemkáči v škole v prírode

17. 6. 2019

V pondelok ráno sme sa zobudili a do školy v prírode sme vyrazili. Plný túžob a zvedavosti, čaká nás týždeň plný radosti. Pieniny domov náš, na týždeň chystaj sa na nás!

Naši druháci z 2.A a tretiaci z 3.A a 3.B dnes vyrazili do školy v prírode na Pieniny za zážikami a novými vedomosťami. Ako sa im bude dariť, budeme sledovať po celý týždeň. Dnes deň 1.

Prvú noc Gemkači celú prespali a ráno plní síl si vybíjanú zahrali. Priateľský zápas to bol a každý v ten moment športovcom bol. Po obede na túru sme sa vybrali a Červený kláštor sme zdolali. Tri koruny sa nám do cesty dostali, no my sme sa aj tak nevzdali. Večera vydatná nás čakala a posteľ naša nám už chýbala.

Ako každý deň plánov máme dosť, aj v tento 3. deň Ľubovniansky hrad, bazén a opekačka pre radosť.

Na 4. deň smutná správa nás zaskočila, pre chorobu škola v prírode sa skončila. Keďže zdravie si najviac ceníme, späť domov autobusom letíme. Od začiatku u nás pieseň nechýba a pri bráne bráne do školy rodičov privíta.

Viac v albume i vo videách.

• Prváci na školskom výlete

17. 6. 2019

V horúci piatok sa žiaci I.B a I.A vybrali spoznávať históriu a krásu hradu a skanzenu v Starej Ľubovni. Po dvoch hodinách cesty sme dorazili na miesto a mohli putovať v rozprávke. Postupne sme sa od našich sprievodcov dozvedeli celý príbeh. Navštívili sme kostolík, richtárov dom, pán učiteľ nám ukázal, ako sa deti predtým učili, videli sme ako vyzerala svadba v minulosti a ochutnali sme posúchy u mlynárky. Po doplnení síl sme vykročili k hradu, kde sme sa dozvedeli ďalší príbeh a splnením úloh sme oslobodili hrad. Našťastie sme neskončili ako kostlivec Edo, ktorý nás vítal z okna na nádvorí hradu. Nakúpili sme si zopár darčekov a vybrali sa na cestu domov.

• Z denníka IV.B a IV.C zo školy v prírode

10. 6. 2019

1deň v ŠVP Naša prvá zastávka za cestou do vysnívanej ŠVP bola na Spišskom hrade. Vybláznili sme sa na akcii Hradohranie, kde sme zdolávali rôzne úlohy, neobišla nás ani krátka prehliadka hradu a po spaľujúcej zábave na slnku sme pokračovali v ceste do nášho päťdňového domova - do hotela Amalia v Novej Lesnej.

2. deň Posilnení chutnými raňajkami sme sa vybrali na zastávku TEŽ do Starého Smokovca a odtiaľ nás pozemná lanovka vyviezla na Hrebienok. Ďalej sme pokračovali "po vlastných" ku Studenovodským vodopádom, cestou sme obdivovali Bilikovu chatu a tatranskú prírodu. Naša cesta viedla na Rainerovu chatu, kde sme sa posilnili, aby sme zvládli cestu späť. Po náročnej túre sme sa vybláznili a osviežili v hotelovom bazéne a ďalej pokračujeme narodeninovou oslavou a diskotékou. Prihlásime sa aj zajtra.

3. a 4. deň Za tretí a štvrtý deň sme toho stihli neúrekom. Prechádzka v Novej Lesnej, narodeninová oslava, súťaž Pevnosť Boyard, pletenie náramkov, Nočná hra, výlet do Tatranskej Lomnice, Botanická záhrada, náučný chodník Pramenisko a opäť bazén. Tešíme sa na posledný večer a zajtrajší deň. Čakajte nás.

5. deň Naša ŠvP je na konci. Medzi posledné patrí večerný program Izba baví izbu a úžasný deň - návšteva zaujímavej jaskyne Zlá diera. Počas celého týždňa sme zažili množstvo zážitkov a srandy, utužili svoje vzťahy a krásne ukončili štvrtý ročník. Máme zážitky, na ktoré určite nikdy nezabudneme.

• Hudobné prekvapenie v knižnici

12. 6. 2019

Že knižnica je spojená s umením, je nám jasné. Ale aj s hudbou?  Že sa dá spojiť aj s hudbou, sa dnes presvedčili žiaci z II.B. Dnes ich v knižnici čakalo neuveriteľné hudobné prekvapenie. Privítal ich p. Ján Hrubovčák, známy umelec a člen Štátnej filharmónie v Košiciach. Predstavil deťom rôzne hudobné nástroje, spolu si zaspievali, zarýmovali, zapochodovali a dokonca si mohli niektoré nástroje aj vyskúšať. Bolo im naozaj veselo.

• II.B na dopravnom ihrisku

11. 6. 2019

Dňa 11.6.2019 sme  my, žiaci 2.B triedy, navštívili dopravné ihrisko. Naučili sme sa niečo o dopravných predpisoch, vyskúšali sme si jazdu v jazdných pruhoch na dopravných prostriedkoch hodných detí a vyšantili sme sa. Veľmi sa nám tam páčilo a o rok sa tešíme opäť.

• Škola v prírode pre II.B a I.B

5. 6. 2019

Pre 2.B a zopár prváčiatok z 1.B konečne nastal deň "D"... 3.jún 2019, kedy vyrazili, aj so svojimi p. učiteľkami, smer Košice - Stará Lesná vo Vysokých Tatrách. Počasie perfektné, nálada v autobuse úžasná, hotel Forton prekrásny, príroda dokonalá... 1. deň - zoznámenie sa s okolím, ubytovanie v krásnych izbách, skvelé jedlo v peknej reštaurácii a večerná konferencia v zábavnom duchu. A večierka - bez jedinej slzičky 😊😊

2.deň - nekonečná, ale krásna túra do Tatranskej Lomnice, múzeum TANAP, plné fascinujúcich zvierat a návšteva botanickej záhrady s okúzľujúcou tatranskou flórou. Večer naplnený súťažami a disco tanečkami ...a tancovali ozaj všetci, chlapci, aj dievčatá! Znova skvelé jedlo celý deň a večierka zase bez jedinej slzy!

3.deň v ŠvP - športovo - rekreačné dopoludnie (konečne bez túry 😂) spojené s kreatívnym tvorením (maľovanie tričiek)...výsledok - úžasné výtvory detí 😱Popoludnie vyplnené Ovocníčkovým súťažením a besedou s ujom z tatranskej horskej záchrannej služby. A večer párty "bláznivých" účesov 😉

4.deň - celodenný výlet...Stará Lesná...Starý Smokovec...lavínou Hrebienok...vodopády.. .Bilíkova chata...nákup suvenírov...skvelý obed...odpočinok a rozlúčková párty😆😆😆

5.deň - balenie, balenie, balenie...vyhodnotenie a rozdávanie diplomov...cesta domov😊

• Návšteva IV.A v knižnici

5. 6. 2019

Po kratšej prestávke sme boli dnes v knižnici. Teta nám pripravila super súťaž pri ktorej sme sa smiali, hádali a zasa mnohému naučili. Počet bodov za správnu odpoveď určoval terč.

Nakoniec sme si ešte vypožičali knižky na domáce čítanie a vrátili sme sa do školy.

• IV.A na dopravnom ihrisku

5. 6. 2019

V utorok bolo krásne počasie a my sme strávili celé vyučovanie na dopravnom ihrisku. Keď sme úspešne zvládli teóriu, tak nám praktické jazdy nerobili už žiadny problém. Pán policajt síce udelil zopár pokút, ale napokon nám dovolil vyskúšať si jeho motorku.

Veľa sme sa naučili, dobre sme sa zabavili a prežili sme super deň.

• Deň detí v ŠKD

5. 6. 2019

1.jún - deň, kedy všetky deti sveta oslavujú svoj deň - MDD 😊V tento deň by mali byť všetky deti sveta šťastné, veselé a usmiate... O to sa snažili aj p. vychovávateľky v rámci ŠKD na našej škole, kedy pripravili pre deti "Veselé popoludnie" plné zábavy a súťaženia. Na jednotlivých stanovištiach si deti  zmerali svoje sily, ale vyhral a bol odmenený každý! A tak by to v tento deň malo byť! Aby každé dieťa bolo šťastné, veselé a usmiate 😉😊A myslíme si, že sa nám to veru podarilo... Tešili sme sa všetci, nielen tí malí, ale aj my dospelí...

• Mladí zdravotníci tretí

4. 6. 2019

Každý rok sa naši žiaci I. a II. stuňa zúčastňujú celomestskej súťaže Družstiev mladých zdravotníkov I. a II. V tomto školskom roku sa nám 29. mája na tejto súťaži darilo.  Naše obidve hliadky získali tretie miesto. Ukázali, že majú dobré vedomosti o poskytovaní prvej pomoci, darcovstve krvi a histórii o červenom kríži a červenom polmesiaci.  Blahoželáme.

• I.A na dopravnom ihrisku

Naši prváci sa 3. júna veľmi tešili do školy. Čakala ich totiž návšteva dopravného ihriska. Počasie im prialo, a tak sa mohli pod dohľadom pána policajta bicyklovať. Museli však dodržiavať dopravné predpisy, inak by nemohli ísť na cestu. Po jazde na bicykli nasledovala teória o dopravných predpisoch, ktorú naši žiaci tiež zvládli výborne. Plní zážitkov  sa mohli vrátiť späť do školy.